07 فوریه

دررفتگی فک

در رفتگی فک به علت های متعددی اتفاق می افتد و باعث تغییر آناتومی صورت و بهم ریختگی صورت می شود . از بزرگ ترین اختلالات دررفتگی فک را می توان ، شل شدن فک ، تحلیل بخشی از استخوان فکی را نام برد.دررفتگی فک  برای بیمار همراه با

علت دررفتگی فک

هنگام دررفتگی شدید فک ، بخش  از غضروف فک از جای طبیعی خود خارج می شود و در قسمت  جلوتر و یا عقب تر گیر می کند و دهان بازمی ماند. و باعث بهم خوردگی صورت می شود، این در رفتگی می تواند به علت ضربه شدید به صورت و یا تصادفات صورت بگیرد. برای درمان این مشکل متخصص با روشی های تخصصی فک را سر جای خود برمی گردانیم.

در-رفتگی-فک
جراحی دررفتگی فک

اصلی ترین دلیل جراح برای انجام جراحی فک، ایجاد تناسب بین وضعیت دندانی دو فک بالا و پایین بیمار است. همه این مشکلات درعکس های دندان و معاینه های فیزیکی نمایان است و در صورت احتیاج ، جراح می تواند با توجه به وضعیت فک بالا یا پایین با عقب یا جلو بردن فک ها، هماهنگی لازم را در ردیف های دندانی ایجاد کند، ولی کسانی که چنین مشکلاتی ندارند، نباید فقط به علت اینکه می خواهند بیشتر جلب توجه کنند، خواستار انجام این جراحی باشند.

مراقبت های بعد از جا انداختن فک

بیمارانی که جراحی فک انجام داده اند، تا چند مدت  فقط باید از نوشیدن ها  و انواع غذاهای صاف و نرم شده استفاده کنند . و ازجویدن یا گاز گرفتن غذاهای سفت خودداری کنند. بعد از چند روز غذاهای نرم مانند پلو، تخم مرغ و دیگر مواد غذایی ای که چندان نیاز به جویدن ندارند در اختیار بیمار قرارمی گیرد. بعد از ترمیم نصبی می تواند از مواد غذایی مانند  گوشتی له شده استفاده کند. بعد از گذشت 2 ماه بیمار می تواند مانند یک فرد عادی، غذا میل کند.

با تشکر مدیریت سایت دکتر علی میقانی متخصص گوش،گلو ،بینی و جراحی سر و گردن

دو × سه =