16 ژانویه

جراحی لوزه

در جراحی لوزه، هدف برداشتن لوزه سوم می باشد. لوزه ها دو عدد غده کوچک هستند که در پشت گلو قرار گرفته اند. لوزه ها با تولید گلبول های سفید به مبارزه علیه عفونت، می پردازند اما گاهی خود لوزه ها نیز عامل عفونت می شوند. التهاب لوزه، عفونتی است که منجر به تورم لوزه ها و گلو درد می شود. علائم مکرر از عفونت لوزه، دلیل جراحی لوزه می باشد. نشانه های دیگر التهاب لوزه، تب، مشکلات بلع و تورم غدد اطراف گردن می باشد. گاهی تورم و التهاب لوزه ها خود به خود برطرف می شود. در برخی موارد، مصرف آنتی بیوتیک و یا جراحی لوزه، ضروری است. جراحی لوزه، مشکلات تنفسی، سرفه های مزمن و یا باز بودن دهان در خواب را نیز برطرف خواهد کرد.

جراحی-لوزه

افراد مناسب در جراحی لوزه

جراحی لوزه در کودکان بیشتر از بزرگسالان شایع می باشد. با این وجود، هر فردی در هر سنی ممکن است با عفونت و التهاب لوزه و جراحی لوزه مواجه شود.

مشکلاتی که با جراحی لوزه برطرف می شوند، به شرح زیر می باشد:

• مشکلات تنفسی مربوط به تورم و التهاب لوزه ها
  • خرناس های مکرر و بلند
  • قطع تنفس در خواب
  • خونریزی از لوزه ها
  • مشکل بلعیدن غذاهای جویدنی به خصوص گوشت
  • سرطان لوزه

آمادگی قبل از جراحی لوزه

مصرف داروهای ضد التهابی بایستی 2 هفته قبل از جراحی قطع شوند. این داروها، آسپیرین، ایبوبروفن و ناپروکسین را شامل می شود. این داروها خطر و احتمال خون ریزی بعد از جراحی لوزه را بالا می برند. شب قبل از جراحی لوزه، چیزی نخورید و نیاشامید، زیرا معده خالی اثرات مواد بی هوشی را کاهش می دهد.

جراحی لوزه

راه های متفاوتی در رفع مشکل لوزه ها وجود دارد. رایج ترین روش، کالبد شکافی است، که در این روش، جراح، لوزه ها را با یک چاقوی کوچک در می آورد. روش دیگر، کاتراسیون نام دارد که با ارتعاش امواج فرا صوت، بافت لوزه را می سوزاند. این روش حدود یک ساعت طول می کشد.

جراحی لوزه، تحت بی هوشی عمومی انجام می شود و بیمار دردی را احساس نمی کند. در طول جراحی لوزه، فشار خون و ضربان قلب بیمار پیوسته کنترل می شود.

بهبودی بعد از جراحی لوزه

بعد از جراحی لوزه، برخی بیماران درد در ناحیه لوزه را تجربه می کنند. گاهی بعد از جراحی ،گلو درد نیز دیده می شود. احتمال درد در ناحیه گوش و گردن نیز وجود دارد، به خصوص 3 روز اول بعد از جراحی لوزه. در صورت خون ریزی حتما با پزشک خود تماس بگیرید. احتمال خرناس تا دو هفته بعد از جراحی لوزه طبیعی است. مشکلات تنفسی تا دو هفته بعد از جراحی لوزه شایع می باشد، اما در صورت ادامه یافتن با پزشک مشورت کنید. با جراحی لوزه، احتمال عفونت گلو در آینده بسیار کم خواهد شد.

با تشکر مدیریت سایت دکتر علی میقانی متخصص گوش -حلق و بینی ( سر و گردن)

Source: http://www.healthline.com

یک + دو =